Romania Turistica | 100% Turism Romanesc



Promovăm unități de cazare și oferte de sezon

Obiectii Norme de clasificare, licente si brevete de turism

Postat de romaniaturistica

Data adaugarii: 05.06.2013 11:06

Judet: BRASOV

Localitate: MUNICIPIUL BRASOV

Vizualizari: 1141

Obiectii Norme de clasificare, licente si brevete de turism

Autoritatea Nationala pentru Turism, a publicat in data de 30 mai 2013  la legatura http://turism.gov.ro/transparenta-decizionala/, asa zisul Ordin pentru aprobarea normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism.


La o citire sumara, apar urmatoarele inadvertente:

1.  Printre tipurile de unitati turistice enumerate la art. 14 din norme se face vobire ca exista pensiune turistica/pensiune agroturistica de 5, 4, 3, 2, 1 stele/margarete, in anexa 1.5. se face vorbire ca acestea se clasifica doar pe margarete. In definitiv cum se clasifica?
Nu inteleg,  de ce se insista sa se faca reclama mascata si se perpetueaza confuzia creata la nivel national cu privire la sistemul propriu de clasificare a ANTREC-ului. De ce nu clarificati odata pentru totdeauna ca unitatile turistice se clasifica pe stele/flori. ANTREC rămâne sa elibereze membrilor săi margarete sau interziceti cu desavrasire acestora sa mai creeze confuzie in mod deliberat la nivel national ca dau clasificare pe margarete. Aici exemple sunt nenumarate...
Am o intrebare in Romania, cine emite certificate de clasificare ANTREC sau ANT ?

2. In contextul prezentelor norme art.13 alin. 2 nu are nici-o legatura cu continutul legii nr. 359/2004.
In dorinta simplificarii procesului de autorizare a agentilor economici, legiuitorul a avut in vedere o serie de masuri de inlaturare a barierelor birocratice. Astfel inregistrarea si autorizarea agentului economic la registrul comertului, ofera acestuia posibilitatea pentru activitati fara impact semnificativ sa-si desfasoare direct si imediat activitatea economica.
Iar procedura de autorizare urmand a fi efectuata in virtutea competentei fiecarei autoritatii care face obiectul evaluarii. Din moment ce agentul economic a depus cererea de autorizare ca desfasoara o serie de activitati economice care sunt reglementate de legi speciale, acesta are la cunostinta ca trebuie sa parcurga procedura de autorizare pentru fiecare autoritate in parte.
Deci prezentul text de la art 13 alin. (2) nu are nici-o legatura cu legea nr. 359/2004 si competenta data fiecarei autoritatii in parte.
Continutul textului legii nr. 359/2004 arata ca obtinerea certificatului constatator nu exonereaza operatorul economic de obtinerea autorizatiilor. Prin obtinerea certificatului de clasificare de la insitutitia dvs, dovedeste ca indeplinsete criteriile si normele referitoare la turism. Dvs nu aveti nici competenta, nici cadru legal sa aratati agentului economic ca nu ar functiona legal fata de mediu, sanitar-veterinar etc., acesta lucru este clar stipulat in actul normativ in cauza.

3. In privinta setului de acte care trebuiesc depuse in vederea obtinerii autorizatiei, de ce nu se enumera in mod clar, documentele necesare pentru fiecare procedura in parte:
Ex situatii intalinite:  Daca Hotelul X a fost administrat de o societate care si-a incetat existenta, iar aceasta a predat Certificatul de clasificare, iar imobilul din moment ce a fost clasificat anterior iar operatorul comercial a fost dizolvat, urmare careia a predat certificatul de clasificare, deci a fost radiat. Noul operator economic unde se incadreaza la schimbare denumire operator sau solicitant de certificat de clasificare, conform art. 4 alin. 1 din norme.?
In acest caz, apare urmatoarea anomalie: Hotel X a functionat de zeci de ani, noul operator, in lumina art. 4 alin 1 litera f , de unde scoate el avizul de specialitate, pentru ca acest imboil a fost introdus in circuitul turistic de catre un alt operator economic. Deoarece la incetarea activitatii operatorului economic preda certificatele de clasificare pentru radiere, iar la la clasificare noul operator este obligat sa predea ceritificatul de clasificare si anexa, in original ale  vechiului operator turistic.

4. Daca la licenta de turism, potrivit art 34 din norme, se solicita ca persoana care asigura conducerea operativa a agentiei sa aiba contract de munca  cu norma intreaga, aceasta cerinta de ce nu este prevazuta si in cazul clasificarii unitatilor turistice.
Totodata la care din tipurile de unitati turistice, exista obligatia ca agentul economic sa angajeze persoana calificata, pentru ca anexa nr. 7 nu este clara si va lasa loc de intrepretari la depunerea dosarului in vederea obtinerii certificatului de clasificare, functionarul public va fi zelos si va cere spre ex. agentului economic, care va exploata o structura turistica de tip pensiune sau vila, sa isi faca contract de munca 8 ore, in conditiile in care el nu isi poate asigura poate nici venituri sa isi plateasca lunar salariul si dariile la bugetul de stat (CAS, Somaj,  impozite etc).
Daca spre exemplu, la clasificarea unui hotel se solicita prezentarea documentelor de indeplinire a criteriul de incadrare a personalui calificat, sa se enumere in mod clar lista care trebuie sa o depuna agentul economic in functie de  tipul de unitate, cu privire la  personalul incadrat si calificat.
Astfel ati arata in mod clar ca doriti sa simplificati procedura de autorizare, agentul economic ar sti de la bun inceput ce acte depune la registratura autoritatii, practic nu s-ar tergiversa solutionarea dosarului etc

5. Tot legat de agentiile de turism, in formularul de cerere, anexa 6,  probabil s-a omis tipul de agentie de turism cu vanzare directa, apar doar cele fara vanzare directa si exclusiv on-line.

6. De ce sunteti singura autoritate care aveti nevoie de 4 – 5 luni sa emiteti o autorizatie, ce este asa greu sa simplificati cu adevarata procedura de autorizare, sa fie una transparentă, fără interpretari si sa faceti cu adevarat acel pas prin inlaturarea barierelor birocratice.

7. In privinta prezentarii dovezii de la Revisal, s-au schimbat cumva prevederile Codului Muncii si legislatiei muncii, Inspectoratul Teritorial de Munca a transferat competentele sale in materie ANT.
În conditiile în care operatorul economic, prezinta Extrasul după Revisal, este responsabilitatea acestuia si a inspectorilor de muncă cu privire la corectitudinea informatiilor furnizate. Nu este competenta referentilor si consilierilor ANT sa verifice Revisalul, contractul de munca si pregatirea profesionala a fiecarui salariat in parte. Este strict problema angajatorului pe cine angajeaza, daca corespunde profesional etc.
Practic dvs puneti la indoiala corectitudinea informatiilor furnizate de Inspectoratul Teritorial de Munca. Toate aceste cerinte nu reprezinta decat alte noi mecansime birocratice, nici pe departe simplificarea actului de autorizare, ci birocratizarea procesului de autorizare si probabil, doriti sa aveti o justificare a termenului indelungat în care se va eliberea Certificatul de clasificare.

8. Un alt aspect, nu înteleg de ce nu se doreste ca pe  formularele eliberate sa ramana doar titulatura Autoritatii Nationale pentru Turism, practic sa fie eliminat titulatura Ministerului Economiei.  In conditiile în care va avea loc o remaniere guvernamentala, redenumire a ministerului de resort,  vom sta iar aproape 1 an sa se  emita noie tipuri de formulare? Astfel, pastrandu-se în antet, doar Titulatura  ANT pe formulare,  acestea ar fi valabile, nu ar mai ingreuna eliberarea acestora, indiferent in subordinea carui minister va mai fi "aruncată" această autoritate.

9. Un alt aspect lispit de transparenta, totodată amuzant este ca in subsol se face vorbire ca cei care au sugestii, propuneri sa le trimita pe o adresa de e-mail achizitii@mturism.ro

 In primul rand faceti o sectiune dedicata legilor supuse dezbaterilor, creati posibilitatea ca toate comentariile sa fie vizualizate de catre toti vizitatori. Nu le puneti pe pagini ascunse si nu faceti nici-un fel de referire la ele.
Informatii mediul economic vizat prin stiri, comunicate de presa, ca s-a pus in dezbatere prezentele norme,  pentru a putea da posibilitatea si altor subiecti, sa vina cu  sugestii sau propuneri imbunatatite.
Pentru ca tactica aleasa este una menita a trece cu usurinta proiectul supus dezbaterii, sa invocati faptul ca aceasta nu a primit nici-o obiectie si ca norma legala este perfect redactata etc.
Iar denumirea e-mailului ales din pacate este total neinspirat, nu inteleg ce legatura are un proiect de lege cu o achizitie, ca sa nu mai spun ca pun la indoiala corectitudinea dvs cu privire la analiza care o acordati fiecarui e-mail ajuns la adresa achizitii@mturism.ro, avand in vedere ca nimeni din mediul extern nu poate vedea in mod clar argumentul sau raspunsul dat fiecarui subiect abordat de catre utilizator, în situatia în care bineinteles l-ar primi.
Daca vorbim de transparenta, in opinia mea asta insemana: Sa publicati proiectele de lege intr-o sectiune clar definita, informatii mediul economic de deschiderea dezbaterilor prin stiri, comunicate informări etc, creati campul de comentarii care sa fie vizibil pentru toate lumea, oferiti posibilitatea utilizatorilor sa vin cu argumente pro si contra proiectului.

10. Sincer, domnilor politicieni de ce doriti modificarea unei legislatii  care este copiata in proportii de 95% pe principiul copy-paste, doar ca sa apara numele unui om anume ca in mandatul lui a fost emis un act normativ ? Iar aceasta in loc sa fie cosmetizata unde sunt lacune legislative, ati mers pina acolo, incat de fapt ingreunati serios procesul de autorizare si creati alte anomalii.
 


05.06.2013, ora 11:30

 

Comentarii

Pentru a putea adauga comentarii va rugam sa va autentificati(partea dreapta-sus a paginii).