Romania Turistica | 100% Turism Romanesc



Promovăm unități de cazare și oferte de sezon

Mareea se tot scufundă!

Postat de administrator

Data adaugarii: 14.09.2016 19:09

Judet: HUNEDOARA

Localitate: MUNICIPIUL DEVA

Vizualizari: 381

Ultima modificare: 14.09.2016 20:43 De catre: administrator

Agenția de turism Mareea a intrat în procedură de insolvență

De ieri, 13 septembrie 2016, oficial, Agenția de Turism Mareea se află în procedură de Insolvență. Cererea de intrare în insolvență a firmei Mareea Comtur SRL a fost aprobată în ședința de marți, 13 septembrie, în cadrul dosarului nr. 4272/97/2016 aflat pe rolul Tribunalului Hunedoara.

 „Instanța a dispus deschiderea procedurii generale a insolvenței. Împotriva hotărârii Tribunalului Hunedoara poate fi formulat apel în termen de șapte zile de la publicarea hotărârii în Buletinul procedurilor de insolvență”, a precizat Ildiko Glăman, purtătoarea de cuvânt a Tribunalului Hunedoara. Administrator judiciar al agenției de turism Mareea Comtur a fost numită firma Expert Insolvență SPRL, din Deva.

Mareea  avea probleme financiare de 3 ani

De urmărit faptul și de semnalat că această firmă se pare că se confrunta de ceva vreme cu datorii foarte marii, față de creditori săi îndeosebi hotelieri care nu și-au primit la timp banii, pentru pachetele turistice prestate față de clienți acestei agenții.

Astfel, în cursul anului  2014 cât și în anul 2015, mai multe firmele de turism, cum ar fi Cara Company Group SRL  Eforie Nord - care deține Hotel Felix din Eforie, firma Prietenia Turism SRL Petroșani care deține Hotelul Iulia din stațiunea Venus, firma Dunărea Hotels Management SRL Eforie Nord care deține complexul Dunărea din Eforie Nord și firma Complexul Pelican Palas SA  Mamaia care deține hotelul omonim, au cerut intrarea în insolvență a firmei Marea Comtur SRL. Pe parcursul procesului, se pare că datoriile față de aceste firme au fost într-un final, stinse și s-a renunțat la procedura de intrare în insolvență, respectiv judecarea cauzei.

Agenția Mareea se tot scufunda în datorii și pasa plata hotelierilor.

Având în vedere că mai multe societăți au cerut deschiderea procedurii de insolvență și s-au constituit deja, ca creditori declarați - Atlas Apliance Solutions SRL care deține vile Bâlea, vile Mara și vile Lacul în stațiunea Venus și Pegasus Hotel din Grecia, dar și istoricul său negativ, prin care mai multe firme în repetate rînduri, au cerut intrarea în insolvență începând cu anul 2014.

Se pune fireasca întrebare de ce nimeni nu a luat atitudine?

Este surprinzător de ce autoritățile și autointitulatul patronat al agentiilor de turism, nu au făcut nimic în acest sens. Se știa deja de 3 ani, că această firma are mari probleme financiare dar și un comportament duplicitar față de clienți săi - turiști și parteneri economici implicit față de hotelieri, iar acțiunile sale într-un viitor apropiat sau mai îndepărtat urmau să afecteze piața serviciilor turistice.

Dar este lesene de înțeles protecția de care a beneficiat Marius Usturoriu, patronul firmei Mareea din partea conducerii ANAT, care nu au mai judecat cu aceeași literă de lege cazul Mareea cum procedase cu Agenția Genius Travel. Cu toate că incidente cu Mareea se auzise pe piață în urmă cu 3 ani, nu au luat nici-o masură împotriva ei, ce s-au oferit chiar să o ajute, dat fiind ca încrengăturile de afaceri dintre Mareea și membrii conducerii patronatului îi putea afecta și pe ei, având în vedere că membrii stafului ANAT dețin la rândul lor agenții de turism și unități hoteliere care colaborau cu Mareea, în schimb Genius Travel nu a fost pe placul multora care se pare că le cam stricase agențiilor mari, pachetele turistice ofertate în Delta Dunării.

Oricum turiștii păgubiți vor trece printr-o mare corvoadă în privința despăgubirilor sau restituirii sumelor achitate, după ce vor trece prin furcile caudine ale procedurii administrative față de agenție și asigurator, iar suma nu le-a fost restituită sau oferit un serviciu turistic prin relocare în aceleași condiții la care agenția se angajase, vor avea de parcurs o serie de etape procesuale.

Recomandarea noastră pentru a avea un cuvânt de spus în fața asiguratorului și a se putea constitui, ulterior la masa credală  în procedura de insolvență, vor trebuie să se constituie într-o asociație a păgubiților.

Comentarii

Pentru a putea adauga comentarii va rugam sa va autentificati(partea dreapta-sus a paginii).