Romania Turistica | 100% Turism Romanesc



Promovăm unități de cazare și oferte de sezon

A fost lansat brandul turistic al Romaniei

Postat de romaniaturistica

Data adaugarii: 29.07.2010 18:07

Judet: -

Localitate: -

Vizualizari: 2430

Elena Udrea, ministrul dezvoltãrii regionale si turismului, a lansat brandul turistic al României, joi, 29 iulie a.c., în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai.

În ceea ce priveste identitatea vizualã a brandului turistic, aceasta este sustinutã de un element grafic puternic ancorat în natura si traditia româneascã, completat de o invitatie adresatã publicului tintã. Simbolul grafic sugereazã varietatea formelor de relief specifice României si trimite la elementele primordiale pamânt-apã, naturã sãlbaticã, aventurã, dinamism. ”Explore the Carpathian Garden” se constituie într-o invitatie adresatã tuturor celor care doresc sã descopere “cãrãri neumblate” cu naturã neatinsã, culturã autenticã si traditii strãvechi.

Proiectul de brand initiat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale si Turismului este finantat din fonduri europene prin Programul Operational Regional 2007-2013 si are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive si cresterea atractivitãtii României în strãinãtate. În acelasi timp, proiectul urmãreste atingerea obiectivelor specifice stabilite prin Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026: dezvoltarea durabilã a turismului autohton, recunoasterea domeniului ca factor cheie în cadrul economiei, initierea unui proces de constientizare a populatiei României cu privire la atractiile turistice ale tãrii si stimularea dorintei de a le face cunoscute oaspetilor.

Cu aceastã ocazie, ministrul Elena Udrea a declarat cã România trebuie sã abordeze promovarea pe piata internationalã într-un mod profesionist, pentru a face fatã competitiei acerbe existente la nivel global: „România, ca destinatie turisticã, are nevoie sã se afirme pe plan mondial, sã se distingã si sã devinã memorabilã; de aceea, realizarea acestui brand devenise imperativã”.

Brandul turistic al României, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetãri de piatã desfãsurate în România si în cele 8 piete principale pentru turismul românesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria. Studiul include douã componente: una calitativã si alta cantitativã, cuprinzând 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

Concluziile cercetãrilor de piatã au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în naturã, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventurã, turismul balnear si wellness. În acelasi context s-a stabilit cã principalele avantaje competitive ale României sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunãrii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viatã.

Elena Udrea a subliniat o concluzie importantã a acestor studii, potrivit cãreia turismul de masã nu se potriveste acum României si este mai eficient sã canalizãm investitiile cãtre acele zone care s-au dovedit a detine un potential major. Zonele care vor reusi sã îsi pãstreze caracterul, autenticitatea si modul traditional de viatã vor trezi interesul tot mai multor segmente de potentiali vizitatori, tinând cont de faptul cã pe piata internationalã se remarcã douã tendinte importante: aceea de sofisticare a gustului turistilor, aflati în cãutare de experiente deosebite, precum si cresterea numãrului celor care opteazã pentru vacante în care arta, cultura, istoria, educatia si spiritualitatea joacã un rol important.

Grupul tintã vizat este reprezentat de cãlãtorii cu discernãmânt („discerning travelers”), dispusi sã întreprindã eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neexplorate si sã evadeze din zonele aglomerate de turismul de masã. Acesti oameni cãlãtoresc frecvent, trãiesc în orase medii/mari, duc o viatã sãnãtoasã si activã, sunt deschisi si toleranti, aleg destinatii cu valori în care cred si pe care le împãrtãsesc, respectã mediul natural, social si cultural, sunt experimentati în utilizarea tehnologiilor de ultimã generatie, citesc mult, atât acasã, cât si în cãlãtorii, cautã detalii despre locurile unde cãlãtoresc folosind internetul, ghidurile de cãlãtorie sau alte recomandãri. Cãlãtorii cu discernãmânt sunt lideri de opinie si formatori de tendinte, iar recomandãrile lor pot conduce la atragerea unor noi segmente de turisti cãtre destinatiile care i-au impresionat în mod plãcut.

Elena Udrea a accentuat ideea cã este important ca autoritãtile publice locale, operatorii din turism si toti ceilalti factori implicati sã-si asume alãturi de MDRT, sarcina de a dezvolta si promova produsele turistice românesti conform liniilor identificate în cercetarea de brand.

Dupã lansarea internationalã a brandului va urma campania de comunicare si promovare a României ca destinatie turisticã, mergând pe coordonatele oferite de cercetarea efectuatã pe pietele tintã si folosind identitatea vizualã aferentã brandului.

Comunicat MDRT

Comentarii

Pentru a putea adauga comentarii va rugam sa va autentificati(partea dreapta-sus a paginii).