Romania Turistica | 100% Turism Romanesc



Promovăm unități de cazare și oferte de sezon

Ziua Mondială a Turismului 2018

Postat de romaniaturistica

Ultima modificare: 23.09.2018 10:11 De catre: administrator

Judet: BUCURESTI

Localitate: BUCURESTI SECTORUL 1

Data inceput: 27.09.2018

Data final: 27.09.2018

Vizualizari: 2158

Data adaugarii: 24.09.2013

Ziua Mondială a Turismului 2018

 

În anul 2018, tema oficială a World Tourism Day (WTD) este turismul și protejarea culturii, iar conferința tehnică a UNWTO pentru această zi se axează pe Tourism and the Digital Transformation. Deloc întâmplătoare combinația, pentru că 2018 se derulează pe Bătrânul Continent ca Anul European al patrimoniului cultural – la confluența dintre trecut și viitor. Iar turismul și industria ospitalității în general regăsesc în patrimoniu o resursă strategică de dezvoltare la nivel regional și un important avantaj concurențial la nivel mondial.

Patrimoniul cultural ne modelează personalitatea de călători, dar și viața socială cotidiană, dominată de online. El este în ADN-ul orașelor, peisajelor și siturilor arheologice ale lumii. Ne definește ca homo turisticus, prin felul în care ne raportăm la obiecte, la meșteșugurile pe care le-am moștenit de la părinți și bunici sau la mâncărurile și sărbătorile de care ne bucurăm împreună. Dar toate acestea trebuie cunoscute, puse în valoare, păstrate – iar tehnologia modernă este modalitatea prin care putem reuși să-i dăm trecutului un viitor, punând serios la treabă prezentul.

Protejarea culturii în formele ei tangibile și intangibile este esențială pentru un turism sustenabil, responsabil și nu în ultimul rând profitabil. Vechimea unui obiectiv turistic, specificul unui loc, unicitatea unui detaliu – toate aceste atuuri culturale cresc expo­nen­țial valoarea unei oferte turistice și aduc profitul mult așteptat.

Ca preambul la World Tourism Day, în luna iunie 2018, Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) și Globalia au lansat competiția UNWTO Startup Tourism, pentru a da vizibilitate ideilor inovatoare capabile să revoluționeze modul în care călătorim și ne bucurăm de turism. Startup-urile cu cele mai bune proiecte vor fi anunțate în cadrul celebrării oficiale a WTD în 27 septembrie, la Budapesta.

Trăim cu toții o realitate turistică în care progresele digitale modifică felul în care ne conectăm și ne informăm, transformându-ne com­portamentul și încurajând inovația, strategiile de creștere durabilă și responsabilă. Un sector turistic avansat digital poate îmbunătăți antreprenoriatul cultural, incluziunea socială, ajută la implicarea comunităților locale și la gestionarea eficientă a resurselor.

În plus, patrimoniul cultural joacă un puternic rol economic. Peste 500.000 de oameni sunt angajați direct în sectorul patrimoniului cultural european și 7,8 milioane de locuri de muncă din Europa sunt legate indirect de patrimoniul cultural.

De aceea, World Tourism Day din acest an este configurată pentru a scoate în evidență oportunitățile oferite patrimoniului turistic prin progrese tehnologice, inteligență artificială și platforme digitale. WTD 2018 este momentul potrivit pentru a evidenția importanța culturii în turism și ceea ce se poate face în privința conservării, a digitalizării, a infrastructurii, a cercetării și a dezvoltării de competențe.

Schimbările în așteptările clienților și tendințele globale determină sectorul turistic să-și adapteze modelele de afaceri, pentru a atinge nivelul dorit de performanță operațională. Acest lucru creează oportunități pentru cei nou-intrați în lanțul valoric al turismului, în special pentru nativii digitali.

Combinația dintre platformele digitale, conținutul generat de utilizatori, integrarea social media, serviciile de poziționare globală au transformat felul în care oamenii consumă și împărtășesc experiențele turistice, iar produsele de patrimoniu cultural au devenit o importantă sursă offline în cursa de a cuceri online-ul.

Pentru entitățile turistice publice și private, transformările digitale au dezvoltat instrumente puternice de management, logistică, distribuție și marketing. Au creat un turist digital care este mai autonom, mai hiperconectat și cu așteptări tot mai complexe care țin de personalizare, confort tehnologic și nivel etic.

În același timp, serviciile turistice de tip sharing economy sunt în creștere. Iată de ce domeniul ospitalității trebuie să inoveze și să se reinventeze constant, iar părțile interesate trebuie să colaboreze, nu doar să concureze între ele, tocmai pentru a rămâne competitive.

Ziua Mondială a Turismului 2018 marchează contribuția tehnologiilor digitale la revalorizarea patrimoniului cultural și la dezvoltarea turismului durabil, oferind în același timp o platformă pentru investiții, parteneriate și colaborări care să consolideze un hospitality sector responsabil și conectat.

 

Comentarii

Banner 728 X 90 px – 1 000 Ron/lună, ptr. contract de minim 3 luni